top of page

ממליצים עליי ועל הגישה...

20211012_115944.jpg

"אני מאמינה שבדרך של שילוב אמנויות הילדים הכי מתחברים ללמידה. גם בלי להיות יצירתית באופן מיוחד, אני רואה כמה זה מאפשר לילדים להתקדם, ללמוד ולהתפתח. האמנות לא שייכת רק לאמנים, אלא נמצאת בתוכנו, בתוך כל אחד ואחת.

שירה היא פשוט אדם נפלא, עשירה ביצירתיות, היא רואה בכל אחד את הפן היצירתי. בזכות ההשתלמות המעמיקה שעברנו בהנחייתה, הבנתי שהודות לשילוב האמנויות, התלמידים מצליחים ללמוד הרבה יותר טוב. אמנויות השתלבו באופן בלתי נפרד בלמידה – גם אצל המורים וגם אצל התלמידים.

בעקבות התכנית גם הכיתה נראית אחרת. כיום יש לי בכיתה חומרי יצירה זמינים, ואני מכוונת את התלמידים ליצור בעקבות הנושא הנלמד. גם בחשבון – בלימוד לוח הכפל, למשל, למדנו דרך עלים ואבנים. האמנות מחלצת מכולנו כוחות ויצירתיות שלא הכרנו.

ילדים שהלכו לאיבוד בעבר פתאום מוצאים מחדש את המקום שלהם. היה לי פעם תלמיד בכיתה א' שהתקשה בלימוד הקריאה. כשהכנסנו את האמנות הכול השתנה: הוא דפק מסמרים, שיחק בשולחן החול, התחבר לכל אות בדרך אחרת – השמיים היו הגבול. בזכות האמנות נוצר שינוי משמעותי. הוא חיכה למפגשים האלו והתחבר אליהם, וכמובן למד היטב את האותיות.

באחת הפעמים בכיתה התנסינו בריקוד. אחת הילדות מאז רוצה לרקוד בכל יום – זה נתן לה את האפשרות לבטא את עצמה ולהרגיש נוח ובטוח.

אין לי ספק שהתכנית הזו פתחה דרכים חדשות עבורי כמחנכת ונתנה לילדים הרבה נתיבים חדשים ללמידה משמעותית."

-אביגיל יהודה, מחנכת בבית ספר דקלים, קיבוץ חמדיה

שירה ארטיב באנר32.jpg

"תמיד זכרתי את שיעורי מלאכה בבית הספר כשיעור מזעזע, שיפוטי, מקובע. אצל שירה עברתי שינוי – מהתנגדות לקבלה של האמנות. שירה הוציאה ממני את הפחד והחששות. למדנו שאין כאן שיפוט או דירוג של איכות היצירה, אלא למידה אישית, בלי נכון או לא נכון. זה ממש שינה לי את התפיסה.

בהשתלמות אצל שירה למדנו איך אפשר לשלב מגוון של אמנויות, כמו שירה, ריקוד ותנועה, במגוון של תחומי דעת, גאוגרפיה, חשבון ותורה. לפני כן היינו יותר מקובעות, ואולי נתנו לאמנות מקום בשיעורים שנראו מתאימים יותר, כמו תורה.

כיום בכל כיתה יש פינת אמנות ובה חומרי יצירה מגוונים, שניתן דרכם להמחיש ולבטא את החומר הנלמד. אני משלבת את האמנות במגוון מקצועות, גם בחשבון. בזכות שילוב האמנויות, נוכחתי לדעת שהיו ילדים שלא היה לי ברור כיצד הבינו את החומר בשיעור האחרון, ורק בזכות ההמחשה האמנותית קיבלתי משוב מיידי לגבי ההבנה שלהם. כשאני מבקשת מילדים להכין כתרים ולצייר עליהם את תרגילי הכפל, הם אוהבים את זה. זה מאפשר להם לבטא את עצמם, להתחבר מהמקום האישי.

אני רואה איך שילוב אמנויות גם נעים לילדים וגם תורם להם מבחינה לימודית ואישית. גם אני כמורה מאוד נהנית מהשיעורים שבהם הם עוסקים באמנות. אני מסתובבת ביניהם ורואה את מגוון האפשרויות והמגוון שבכיתה. כשהילדים שמחים ונהנים, הם אוהבים להגיע לבית הספר, וזה משנה להם את כל היום כולו.

אם היה אפשרי, הייתי נרשמת שוב להשתלמות של שירה."

-שלי אלון, מחנכת בבית ספר דקלים, קיבוץ חמדיה

4.jpg
20210914_114739.jpg

"בהשתלמות אצל שירה הבנתי ששילוב אמנות הוא לא רק יצירה בעקבות מישהו, אלא גם דרך להעביר ידע. שירה פתחה אותי לאפשרויות ולדרכים חדשות לביטוי אמנותי בכיתה. אמנות אפשרה גם הטמעה ולמידה של ידע חדש וגם ביטוי של ידע שנלמד. אחרי שהתחלתי להשתמש בכלים ששירה נתנה לנו, פתאום יכולתי לראות תלמידות ותלמידים פורחים בכיתה ושותפים פעילים ללמידה, כשבעבר הם היו שקטים ולא בלטו.

ההכנה שלי לשיעורים וגם השיעורים עצמם שונים לגמרי בזכות הכלים שקיבלתי משירה. היא משתדלת מאוד ששילוב האמנויות לא יישאר בגדר רעיון תאורטי, אלא גם יישומי. ככל שאני מתאמנת יותר בשילוב אמנויות, אני מביאה עוד סוגי אמנויות לכיתה – והגיוון מעורר עוד ועוד ילדים בכיתה, עוד כישרונות חבויים. זה מעודד את הילדים להאמין בעצמם, ביכולות שלהם להצליח."


- גלית נווה פרץ, מחנכת בבית ספר דקלים, קיבוץ חמדיה

20211024_104109.jpg

"תכנית 'שילוב אמנויות בתחומי הדעת' בהובלת שירה שק היא תכנית מעמיקה שצמחה מהשטח, בעלת ערך למערכת
החינוכית.
בתי ספר שיבחרו בה יקבלו הזדמנות לפיתוח צוות, תלמידים וקהילה באופן יוצא מגדר המוכר."


-
מיקה דפני, אשת חינוך (סמנכ"לית של הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, לשעבר)

שירה ארטיב באנר34.jpg

"שירה, אדם רחב אופקים, סקרנית, אוטודידקטית ופתוחה למה שהעולם מציע. באמצעות כל אלה היא פועלת בסטודיו כמחנכת לאמנות בדרך הוראה ייחודית המשלבת גישות ותפיסות שונות.
התלמידים והצוות נוהים אחריה והיא הובילה בבי"ס ובאזור פיתוח מקצועי חדשני אליו רתמה אנשי צוות רבים שאינם מתחום האמנות.
בדרכיה העקבית ובאמונה בלתי מתפשרת היא הנגישה את האמנות בכל כתות בי"ס, גייסה את הצוות ללמידה והתנסות מגוונת בתחומי האמנות.
שירה "הוציאה" את האמנות מהסטודיו ושכללה את יכולת המורים להשתמש באמנויות בכל תחומי הדעת בביה"ס ."

-
שרי דגן, יועצת ארגונית (מנהלת ביה"ס דקלים, עמק המעיינות, לשעבר)

20211024_105231.jpg
bottom of page